رقابت بر سر ارائه سرویس‌های ابری در سال 2019 به اوج می‌رسد

رقابت بر سر ارائه سرویس‌های ابری در سال 2019 به اوج می‌رسد

رقابت بر سر ارائه سرویس‌های ابری در سال 2019 به اوج می‌رسد

آیا شرکت‌های کوچک قابلیت رقابت با غول‌های ابر را دارند؟
قطعاً سرمایه گذاری‌هایی که آمازون، مایکروسافت و گوگل تا به امروز برای فناوری ابر داشته اند، برایشان سودآور بوده است. طبق گزارش 2018 State of the Cloud از شرکت Right Scale، AWS یا وب‌سرویس‌های آمازون 65 درصد از بازار ابر را در اختیار دارند و پلتفرم گوگل‌کلود و مایکروسافت آژور نیز در حال گسترش فعالیت و نفوذ خودشان در این زمینه هستند. اما سایر شرکت‌های بزرگ در بازار ابر مثل IBM، Alibaba و Oracle چطور؟
سایت TechRadar Pro با Francesco Paola مدیر ارشد استراتژی شرکت Unitas Global صحبت کرده تا نظر او را در این زمینه جویا شود و اینکه از دید او چشم انداز رقابت بر سر به دست گرفتن کنترل رایانش ابری در سال 2019 به چه صورت است.

رشد بازار ابر عمومی در سال جاری به چه صورت خواهد بود؟
شرکت Gartner پیش بینی کرده که بازار ابر عمومی در سال 2018 در حوزه زیرساخت‌ها، اپلیکیشن‌ها، پلتفرم‌های فرایند کسب و کار و حوزه مدیریت 186 میلیارد دلار رشد داشته باشد.
از دیدگاه شرکت Unitas، تقاضا برای دریافت خدمات ابرعمومی از سوی مشتریان فعلی و همچنین مشتریان جدید ما رو به افزایش است. سرعت، مقرون به صرفه بودن و مقیاس پذیری سرویس‌های ابری نسبت به نگرانی‌های امنیتی که در چند سال گذشته در رابطه با امنیت ابر وجود داشته، مزیت بیشتری ایجاد می‌کند.
کارشناسان شرکت Unitas از تقاضایی که برای خدمات ابر عمومی وجود دارد، برای پیشرفت بیشتر در سال 2019 بر اساس شرایط فعلی بازار و پیش بینی تحلیلگران استفاده می‌کند.

سرویس های ابری

فکر می‌کنید چقدر ممکن است که شرکت‌های کوچک بتوانند با شرکت‌های بزرگ رقابت کنند؟
قرار گرفتن کمپانی‌های کوچک بین سه شرکت برتر – که در حال حاضر AWS، Azure و Google این جایگاه را در اختیار دارند – و پنج شرکت برتر – که Oracle و Alibaba را شامل می‌شود – کار سخت و چالشی بزرگ است.
تنها راه برای که شرکت‌های کوچکتر بتوانند با کمپانی‌های بزرگ رقابت کنند این است که روی یک بازار خیلی خاص مثلاً بخش مالی یا بخش بهداشت و سلامت متمرکز شوند.
اما با توجه به سرمایه گذاری‌های عظیمی که شرکت‌های بزرگ انجام داده اند، مسلماً این شرکت‌ها در نهایت بر شرکت‌های کوچکتر غلبه خواهند کرد. به نظر ما شرکت‌های کوچک شانس چندان زیادی برای پیروزی در این رقابت ندارند.

به کدامیک از دستاوردهای خودتان در سال 2018 بیشتر افتخار می‌کنید؟
Unitas در سال 2018، شرکت مشاوره ابر ترکیبی Solinea را خریداری کرد تا توانایی‌ها و قابلیت‌هایش در ارائه خدمات مشاوره‌ای در رابطه با ابر و اکوسیستم‌های ابر عمومی را افزایش دهد. ما با موفقیت توانستیم با تیم Solinea ادغام شویم، از این راه مشتریان جدید مهمی را به دست آوردیم و اکنون در حال رشد این سرویس‌ها هستیم.
بعلاوه، Unitas یک بیزنس اتصال ارگانیک راه اندازی که امکان مقابله با چالش‌های موجود در زمینه اتصال به ابر عمومی و دیتاسنترهای عمومی را برای مشتریان فراهم می‌کند.
حالا شرکت Unitas قابلیت ارائه سرویس‌های ابر ترکیبی را به صورت اتصال end-to-end (یا مبداً به مقصد) دارد و به دنبال گسترش خدماتش برای مشتریان است.

CLOUD WARS

به نظر شما، بازار ابر عمومی در سال 2019 چه وضعیتی خواهد داشت؟
در سال 2019 میزان استفاده از ابر عمومی رشد خواهد یافت. شرکت Gartner پیش بینی می‌کند که این بازار بیش از 221 میلیارد دلار رشد کند و تا سال 2021 تبدیل به یک بازار 300 میلیارد دلاری شود.
شرکت Unitas نیز پیش بینی می‌کند که میزان استفاده از ابر عمومی توسط شرکت‌ها افزایش پیدا کند که در خیلی از موارد این ابرها، از نوع ابر ترکیبی هستند. با توجه به این که شرکت‌ها سعی خواهند کرد کسب و کارشان را جهت افزایش قابلیت‌های رقابتی، افزایش سرعت کارها، مدیریت هزینه‌ها و استفاده مقرون به صرفه تر از منابع IT، متحول کنند ما هم رشدی پایدار برای این بازار پیش بینی می‌کنیم. ممکن است نگرانی‌هایی که در زمینه امنیت، کنترل و استانداردهای قانونی استفاده از ابر وجود دارد، کمتر شود چون سازمان‌ها به این نتیجه می‌رسند که در صورت استفاده درست از فناوری ابر، این بستر می‌تواند امنیتی مشابه یا فراتر از راهکارهای سنتی فراهم کند.
راهکارهایی مثل ابر چندگانه عمومی و ابر ترکیبی به بیشترین میزان کاربرد خواهند رسید و این موضوع باعث توجه بیشتر به سیستم‌هایی مثل Kubernetes خواهد شد.

کمپانی شما برای توسعه خدماتش در سال 2019 چه برنامه‌ای دارد؟
همانطور که پیش از این اشاره شد، شرکت Unitas Global در حال گسترش سرویس‌های ابر عمومی خودش است و این کار را با گسترش قابلیت‌های سرویس‌هایی که با ابر عمومی مدیریت می‌شوند و همچنین خدمات مشاوره ابر شروع کرده است. این سرمایه گذاری‌ها باعث می‌شود شرکت Unitas تبدیل به یکی از مشاورین مورد اعتماد برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی شود که قصد استفاده از راهکارهای ابر ترکیبی را دارند.
ما به سرمایه گذاری برای افزایش قابلیت اتصال سرویس‌هایمان ادامه خواهیم داد؛ چون معمولاً این نکته نادیده گرفته می‌شود و تلاش برای بهبود این ویژگی بعد از پیاده سازی کار، فایده‌ای ندارد.
یکی از اهداف ما این است که برای شرکت‌هایی که قصد استفاده از قابلیت‌های ابر عمومی (ترکیبی) را دارند- از جنبه‌هایی مثل توسعه استفاده از ابر و مدیریت پلتفرم‌های end-to-end از طریق یک پنل یکپارچه – یکی از گزینه‌های قابل اطمینان شویم.

منبع : Techradar

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *